Butikens köp- och leveransvillkor

Allmänt
Wheelway HB
Lorsände 1
57399 Tranås
Företagets öppettider 
Alla dagar 8.00 - 17.00
Telefon 0140 - 52007
E-postadress: carro@wheelway.se
www.wheelway.se

Information om beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen
finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel
i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till carro@wheelway.se eller ring
070-3693408. Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

Information om Leveranstider
Alla varor skickas med DHL och våra normala leveranstider är 2-5 arbetsdagar.
OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i
leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) så kontaktar du
oss direkt på e-postadress carro@wheelway.se. 

Information om Priser
Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive 25 % moms .
 Vi reserverar oss för prisändringar
orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende
på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Information om Frakt
Alla varor skickas med DHL. Leveranstiden är 2-5 arbetsdagar. Om förseningar i
leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) så kontaktar du
oss direkt på e-postadress carro@wheelway.se

Fraktalternativ 1 - XX kr
Dina varor skickas som brev.
OBS! Denna försändelse visar inte leveransstatus och kan inte spåras via kollinummer.

Fraktalternativ 2 - XX kr
Paket levereras till ditt närmaste ombud och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter
att du blivit aviserad via sms, e-post eller brev.
OBS! Denna försändelse visar leveransstatus och kan spåras via kollinummer!
Transportskada anmäls till det postkontor där du hämtat ut varorna. Om du upptäcker
skadan då du kommit hem tar du med hela paketet (varor och embalage) till Transportören X
för en skadeanmälan.

Information om Betalningssätt

Kortbetalning Visa/Mastercard - XX kr
Summan debiteras ditt betalkort i samband med att beställningen levereras till dig. Vi
använder betalväxeln X som är PCI DSS certfierade. Betalväxeln X använder 3D Secure som
är en global säkerhetsstandard, framtagen av VISA och Mastercard. Överföringen av
pengarna sker med SSL-kryptering och betalväxeln tillhandahålls av leverantören X. Det
innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter. Endast kort utfärdade av Svenska
banker tillåts.

Faktura - XX kr
Önskar du betala med faktura väljer du detta betalningsalternativ i kassan. När leveransen
med dina varor är på väg till dig e-postas fakturan till den e-postadress du angivit i din
beställning. Betalningsvillkor vid detta betalningsalternativ är följande. Vid försenad
betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt
dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan
kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. Fakturan är ditt kvitto.

Information om Personuppgiftslagen (PUL)
Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer
personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt
att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register. Läs mer om personuppgiftslagen här.

Information om Ångerrätt, Reklamation, Retur, Byte

Ångerrätt:
Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Ångerrätten gäller ej för vara
specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Du har en generell lagstiftad 14 dagars
ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Du kan ej nyttja ångerrätten
med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där
plombering har brutits, varor som tappar sitt värde (exemeplvis livsmedel) vid leverans.Vid
nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela
summan.

Reklamation:
Meddela varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig
på carro@wheelway.se eller telefon 070-3693408. När du har meddelat oss så skickar vi en
förbetald returfraktsedal och anvisningar till dig. Meddela alltid eventuell reklamation
snarast möjligt. Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan
åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället. Vi accepterar

Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
Retur skall ske inom 14 dagar från leveransdagen under förutsättning att produkten
återlämnas i oskadat och obrukat skick i obruten originalförpackning. Vi följer distans och
hemförsäljningslagen. Varan skall returneras med originalförpackning och i väsentligen
oförändrat skick. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt.



Ej uthämtade paket
Hämtar du ej ut dina varor som du beställt så debiteras du vår kostnad för att skicka ditt
paket fram och tillbaka samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr. Ej
uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid
meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Exempel Tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Information om Produktinformation
Vi reserverar sig för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter. Vi
garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan
förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock att på bästa
sätt exponera dem så korrekt som möjligt. Vi besvarar gärna era frågor beträffande
färger/storlekar om ni känner er osäkra.

Information om Force Majeure
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets
rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven
leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på
produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför
vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan
uppstå för kund.

Information om Cookies
Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies
används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.
Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge
tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar
cookies. Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida. För att hålla ordning på
bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens
dator.

Information om Orderbekräftelse
När kunden har beställt något från din butik så ska du alltid i antingen orderbekräftelsen
eller med försändelsen skicka med information om ångerrätt till kunden. En
rekommendation är att du har med ångerrätten, samt övrig viktig information om
exempelvis reklamation, byte, retur, kontaktuppgifter med mera. Orderbekräftelsen
skickas alltid per automatik till kundens angivna e-post efter lagd beställning och på så
sätt säkerställer du att informationen även kommer ut till kunden.